Blogspot Pun Kena Sekat Di Ofis

Sudah masuk 6 bulan ruangan ini tidak terusik. Bukan kerana aku terlalu sibuk, tetapi kerana aku terlalu malas. Kali ini aku tergerak untuk kemaskini ruangan ini kerana capaian internet di ofis telah di kawal aksesnya. Beberapa laman web terpenting dalam hidup aku seperti Facebook dan Twitter memang sudah lama kena ‘block’ oleh jabatan IT. Masalah kecil itu aku masih boleh tahan lagi, tetapi apabila ruangan blogspot pun mereka ‘block’, maka traumatis la aku nampaknya apabila bekerja di ofis selepas ini.

Ya, memang aku mempunyai akaun blogspot. Dan aku akui memang kerap aku update blog tersebut. Kalau bukan di rumah, di ofis pun jadi. Maka banyakah masa yang aku bazirkan ketika sedang bekerja di ofis. Aku juga rajin singgah ke blog-blog yang lain untuk membaca entri yang diterbitkan oleh mereka. Kebanyakan daripada blog yang aku singgah biasanya masih lagi tidak menggunakan ‘self host’, sebaliknya masih lagi menggunakan perkhidmatan percuma iaitu ‘blogspot.com’. Walaupun ramai blogger yang sudah menggunakan ‘self host’ sendiri, tapi masih ramai yang tidak minat untuk menggunakannya.

Walau apa pun, selepas ini hari-hari aku di ofis akan terus menjadi suram walaupun internet laju.

'Mungkin juga betul' hihihihi...

6 thoughts on “Blogspot Pun Kena Sekat Di Ofis

    1. bukan sebab boss dah tahu, tapi ada kes kakitangan kat tempat lain yang buat blog pastu kutuk jabatan sendiri. Kitorang pun kena getah jugak la.

      self hosted? mmg berminat pun tapi byk halangan terutamanya sy xde kenal sape2 yg tahu cara2 nk apply. Kemudian nak ubah coding blog pun huru-hara. Hahahaha.!

  1. Office aku pun kena block fb,twitter,youtube…tapi aku log in guna ms-my facebook..ni page fb malaysia….tapi nak kena sedikit setting dalam account fb untuk melajukan loading..

    http://www.facebook.com mmg dorang sekat….tapi kalau log in guna ms.my facebook tak ada masalah..trylah…….

      1. haaaa… terbaekkk bro!.. esok jugak saya akan cuba.. terima kasih atas info.. Brader mankuchai! memang layak la bro dpt PR1 tu. Hehehe.. tak kedekut ilmu pada saya blogger ciput. Peace!

Leave a Reply

